Optimizare SEO – Google

SEO

SEO, sau optimizarea site-ului pentru Google, este un pas obligatoriu de urmat dacă activitatea ta va depinde de prezența online.

Optimizarea SEO asigură o poziționare optimă în rezultatele căutărilor pe Google, astfel încât potențialii clienți să parcurgă un număr cât mai redus de pași pentru a ajunge pe site. Gândește-te atunci când vrei să găsești un serviciu sau un produs de încredere pe Google, de câte ori apelezi la rezultatele din partea de jos a paginii? Optimizarea SEO asigură poziționarea site-ului tău cât mai sus în rezultatele căutărilor potențialilor clienți, prin aducerea acestuia la standardele impuse de Google.

Cu toate acestea, optimizarea SEO depinde întotdeauna în fază finală de Google și de părerea acestuia despre site. Sunt greu de atins rezultate mulțumitoare imediate dacă site-ul a fost lansat deja într-o formă neoptimizată sau optimizată necorespunzător, sau chiar folosind tehnici de optimizare penalizate de Google.

Putem face următoarea comparație: site-urile sunt pentru Google ceea ce elevii sunt pentru profesor. Dacă un elev nu a învățat tot anul și a avut numai note proaste, apoi brusc vine cu un eseu redactat la perfecție, profesorul nu îl va lăuda imediat pentru rezultatele obținute. Eseul este suspect și trebuie mai întâi verificat pentru originalitate și apoi studiat comportamentul elevului pentru a observa dacă într-adevăr a început să învețe. Abia apoi pot fi recunoscute oficial meritele elevului. Desigur, putem vorbi despre aceleași verificări și în cazul unui site nou.

Optimizarea SEO include următoarele operațiuni și nu numai:

  • Optimizare linkuri – Google indexează conținut nu numai din textul de pe site sau din articole, ci și din linkurile prezente pe site. Acestea trebuie scrise în așa fel încât să ofere un maxim de performanță.
  • Optimizare cuvinte cheie – nu este de ajuns ca un site să aibă conținut original pentru a fi văzut bine de Google. Textele de pe site trebuie să conțină și anumite cuvinte cheie, în funcție de domeniul de activitate sau subiectul general al site-ului.
  • Optimizare titluri și descrieri – la fel ca și conținutul general al site-ului, titlurile și descrierile trebuie să respecte aceleași reguli cu privire la cuvintele cheie, pentru a ajuta la o poziționare mai bună a site-ului în Google.
  • Optimizare URL – sunt textele care apar în bara de adresă a browserului și sunt unice pentru fiecare pagină a site-ului. URL-urile sunt generate de către site, ceea ce înseamnă că și acestea trebuie formulate după anumite reguli stricte, pentru rezultate optime.
  • Optimizare imagini – imaginile sunt elemente importante ale unui site, ce pot afecta direct viteza de încărcare sau clasamentul în rezultatele Google, atât prin dimensiunea lor și culorile utilizate, cât și prin alte atribute ce trebuie să îndeplinească anumite cerințe.
  • Optimizare navigare – lupta nu se încheie odată cu succesul în bătălia cu motoarele de căutare. Odată ajunși pe site, vizitatorii trebuie să știe pe ce pagină se află, sau cum ajung pe alte pagini ale site-ului într-un mod cât mai facil cu putință.
  • Formatare text – simpla prezență a conținutului pe site nu îi asigură acestuia succesul. Există reguli de redactare bine definite, care, dacă nu sunt respectate, pot face diferența dintre succes și anonimat.
  • Optimizare timpi de încărcare – timpul ridicat de încărcare a unei pagini web este printre cele mai mari probleme pe care le poate avea un site. Doar câteva secunde în plus pot avea un efect dramatic asupra numărului de vizite și pot îndepărta chiar mai mult de 50% din vizitatori. Așadar, este extrem de important ca timpul de încărcare a paginilor să fie menținut în permanență la un nivel scăzut.
  • Creare și înregistrare sitemap.xml – un fișier ce conține o listă cu toate paginile site-ului. Acesta sporește în mod considerabil ușurința cu care motoarele de căutare indexează site-ul.
  • Creare sau configurare robots.txt – motoarele de căutare se folosesc de aplicații ce scanează datele aflate pe serverul web, pentru indexarea site-urilor. Acest fișier are rolul de a restricționa selectiv accesul acestor aplicații către anumite foldere, ceea ce ajută la o indexare mai eficientă și la creșterea securității datelor.
  • Eliminare pagini 404 – paginile 404 sunt linkuri către elemente inexistente. Site-ul nu trebuie să conțină asemenea linkuri.
  • Management pagini de eroare 404 și 301 – dacă site-ul are totuși linkuri către elemente inexistente sau alte probleme tehnice, sunt generate diverse erori ce pot fi personalizate în așa fel încât să permită vizitatorului să înțeleagă cât mai clar ce se întâmplă și ce poate face pe viitor pentru a evita întâlnirea erorilor.
  • Integrare Google Analytics – o aplicație online gratuită ce permite vizualizarea unor statistici detaliate despre vizitatorii site-ului, cum ar fi: numărul zilnic de vizite, țara de proveniență, durata vizitei, paginile accesate și multe altele.
  • Integrare Webmasters Tools – o aplicație online gratuită utilizată pentru analize și rapoarte tehnice. De exemplu, poate raporta dacă pe o anumită pagină a site-ului există o problemă care împiedică indexarea în Google.

A avea un site înseamnă a avea un parteneriat cu Google, pentru că acesta îți va aduce clienți pe site. Ca în orice parteneriat, este necesar să respectăm cu strictețe și regulile celuilalt partener, pentru rezultate optime și de lungă durată.