Promovare Online – fii mereu primul

Promovare

În ultimii ani, marii giganți ai internetului au pus accentul din ce în ce mai mult pe promovare plătită. Dacă acum ceva vreme tactica optimizării SEO era suficientă pentru pornirea și creșterea vizibilității unei afaceri pe internet, la momentul de față rularea unor campanii publicitare pe Google sau Facebook sunt singurele metode sigure de a ridica un proiect în online.

Google pune întotdeauna pe primele poziții ale rezultatelor căutărilor site-uri care plătesc campanii publicitare AdWords, mai ales în rândul site-urilor comerciale. Dacă vrei să îți dezvolți afacerea sau proiectul pe internet, devine absolut necesar să investești și în promovare plătită.

Promovarea funcționează prin ridicarea poziției site-ului în rezultatele căutărilor și plasarea unor reclame personalizate pentru afacerea ta pe Google și pe site-uri afiliate Google, sau pe Facebook. Reclamele sunt așezate în poziții cheie, pentru a primi vizite cât mai multe și sunt afișate cu precădere celor interesați de domeniul respectiv. Tot pe Facebook, promovarea funcționează în același timp și prin afișarea postărilor unui public mai larg.

Costurile pentru promovarea plătită nu sunt fixe. Atât Facebook, cât și Google funcționează în sistem de licitație – cine plătește mai mult este primul. Astfel, costurile campaniilor vor fi întotdeauna variabile, depinzând de evoluția rezultatelor în timp și de prețurile practicate de concurență.

Plata se face la clic sau vizualizare, ceea ce înseamnă că nu există un prag minim sau maxim pentru bugetul alocat promovării. Totuși, nu este recomandat ca bugetul alocat să fie foarte mic – o parte din clicuri pot fi date din greșeală sau de către persoane care nu sunt interesate de site-ul tău. Dacă îți alegi, spre exemplu, un buget doar pentru un singur clic pe zi, este posibil să pierzi foarte mult – clicul poate veni din partea unei persoane care nu este interesată de site și pentru restul zilei campania va fi oprită. Inițial, alocarea unui buget mic pentru a “testa terenul” poate părea o idee bună, însă în realitate această strategie generează pierderi.

O campanie de promovare bine pusă la punct, configurată corect și cu un buget suficient alocat poate genera rezultate foarte bune și creșteri semnificative ale vânzărilor.